Publicacións

Comprendermos | 11

Neste novo número de Comprendermos, publicamos un dossier central sobre os Pactos da Moncloa, co gallo de se cumpriren este 25 de outubro, 40 anos da súa sinatura. Suso Seixo, presidente da Fundación Moncho Reboiras, debulla nestas páxinas o significado dos acordos asinados en 1977 por UCD, AP, PSOE, PCE, PSP, CiU e PNV, e as nefastas consecuencias que tiveron para o movemento obreiro e o conxunto do pobo traballador.

Comprendermos | 10

Xa podes dispoñer  do número 10 de Comprendermos, o caderno da Fundación Moncho Reboiras, para a súa descarga ou consulta en liña.

Dispoñíbeis os números 8 e 9 de Comprendermos

Editamos en parcería co semanario SermosGaliza, dous novos números de Comprendermos, que poñemos agora a disposición do público no noso sitio web.

Comprendermos 6 e 7. Novos cadernos dispoñíbeis para o público

Fundación Moncho Reboiras pon a disposición do público os números 6 e 7 do caderno Comprendermos,  correspondentes a xuño e decembro do 2016 respectivamente, editados en parcería co semanario SermosGaliza.

O sindicalismo galego na Transición (1972-1977)

A Fundación Moncho Reboiras inaugurou o pasado 15 de decembro na Facultade de Humanidades de Ferrol a exposición “O Sindicalismo Galego na Transición (1972/1977)”, na que se aborda cun enfoque divulgativo a xénese, desenvolvemento e consolidación do sindicalismo nacionalista no contexto de pulo do movemento obreiro galego nos últimos anos do franquismo e na transición.

No último Comprendermos: as novas formas da explotación baixo a lupa

Publicouse un novo número do caderno da Fundación Moncho Reboiras. Este Comprendermos coloca o seu foco de análise sobre a intensificación da explotación capitalista. Confrontado a unha crise xeral que afecta á súa lóxica de acumulación crecente, o Capital desprega múltiples mecanismos procurando aumentar (sempre máis) os seus lucros. Tratamos neste número de botar luz sobre diversos  aspectos desta realidade do conflito capital-traballo e sobre algunhas respostas do movemento obreiro internacional.

Publicouse un novo número de Comprendermos

Baixo a coordenación de Manuel Mera, director da Fundación Moncho Reboiras, publicouse un novo número de “Comprendermos”, caderno de pensamento para o debate e a acción..

Xa está dispoñíbel o nº 3 de Comprendermos

Viu a luz o terceiro número de ‘Comprendermos’, o caderno de pensamento para o debate e a acción editado pola Fundación Moncho Reboiras, baixo coordenación de Manuel Mera.

Desta volta, a publicación dedica as súas páxinas centrais aos tratados de libre comercio. Nunha peza de análise asinada por Xabier P. Igrexas, descríbese tanto o contexto no que se insire esta nova vaga de tratados, que o autor cualifica de “punta de lanza” dunha nova ofensiva do capital no marco da globalización imperialista. O texto incide na idea de que TPP (acordo transpacífico), CETA (Canadá-UE), TTIP (EUA-UE) e TISA (50 estados), forman parte dunha mesma estratexia. A finalidade sería garantir aos Estados Unidos o control de entre o 60% e o 80% do PIB mundial.

Xa está dispoñíbel o número 2 de Comprendermos

A Fundación Moncho Reboiras pon a disposición do público un novo número de Comprendermos, o seu caderno de pensamento para o debate e a acción.

Neste segundo caderno, publicado conxuntamente co número 152 do semanario SermosGaliza, abordamos nunha entrevista co Secretario Xeral da CIG, Suso Seixo, a situación e os horizontes da negociación colectiva e da loita de clases no noso país, nun contexto marcado polo novo pacto social subscrito entre a patronal e os sindicatos de colaboración de clases, CCOO e UGT, e máis polo novo marco represivo da coñecida como Lei Mordaza.

Exposición no Museo Provincial de Lugo: “70 anos do Consello de Galiza. O goberno galego no exilio”

O 26 de maio, a Fundación Moncho Reboiras inaugura en Lugo unha exposición baixo o título: “70 anos do Consello de Galiza. O goberno galego no exilio”, conmemorando o que fora o organismo  de representación institucional do pobo galego creado no exilio por iniciativa de Castelao en novembro do 1944. A iniciativa que conta coa colaboración da Vicepresidencia Primeira da Deputación de Lugo, intégrase nun proxecto divulgativo que inclúe tamén a edición dun folleto, un video e unha conferencia-coloquio. A exposición poderá verse na Sala Multiusos do Museo Provincial até o domingo 14 de xuño.

2022 · Fundación Moncho Reboiras para o estudo e a divulgación da realidade social e sindical na Galiza