"A estrela que nos guía. O galego entre un pasado brillante e un incerto futuro"

A Fundación Moncho Reboiras edita o libro A estrela que nos guía. O galego entre un pasado brillante e un incerto futuro, da autoría do profesor emérito da Universidade da Coruña Xosé Ramón Freixeiro Mato. A obra presenta a evolución histórica da lingua galega, analizando a súa situación socio-lingüística actual e presentando liñas de actuación para darlle un novo impulso ao idioma propio da Galiza. Sinala o autor como:

"A lingua galega é o maior patrimonio que o conxunto da sociedade galega actual recibiu como herdanza das persoas que historicamente as precederon como habitantes do antigo reino da Galiza. Porén, tal herdo do pobo galego está hoxe en serio perigo pola marxinación e desprezo de que durante séculos foi obxecto por parte dun poder alleo contrario aos intereses do noso país, mais tamén pola política lingüística seguida no período autonómico polos gobernos do Partido Popular (PP) e desde 2009 até á actualidade pola acción regresiva e lingüicida levada a cabo, con evidente suceso, por gobernos da mesma cor política. O galego áchase neste momento en grave perigo e de nada valería edulcorarmos o seu estado. Se queremos pór isto en relevo, non é para convocarmos ao desánimo. A intención é totalmente a contraria: alertarmos dunha situación que aínda estamos a tempo de revertermos, antes de que sexa demasiado tarde. Ocultarmos a realidade non serviría para máis nada que para dificultar a posibilidade de procurarmos a solución do problema".

O libro pódese atopar á venda nas mellores librarías do país.

Congreso Internacional "Traballo e Sindicalismo no século XXI"

O 28 de novembro do presente ano celebrarase en Leioa (Bizkaia, Euskal Herria) o Congreso Internacional "Traballo e Sindicalismo no século XXI", do que participa a Fundación Moncho Reboiras, xunto á Fundación Manu Robles-Arangiz (sindicato ELA, Euskal Herria); a Fundación Salvador Seguí (sindicato CGT, España); a Fundación Ipar Hegoa (sindicato LAB, Euskal Herria); e o Grup d’estudis (sindicato La Intersindical, Països Catalans). Até o 15 de abril pódense presentar propostas de comunicación, a partir de varias liñas temáticas.

Máis información en: congresosindicalismo.wordpress.com

Xa disponíbel na web o nº6 da revista Enxergar

EDITORIAL do nº6 de Enxergar. Revista de pensamento e análise.

Coincide a edición deste número 6 da revista Enxergar cun contexto político moi crispado e belicista, a nivel do Estado Español e no mundo, reflexo da forte crise do sistema capitalista e das dificultades que teñen os seus mentores e beneficiarios para superar a mesma. Todo isto se está a pór de manifesto, entre outros aspectos, na promoción do auxe da extrema dereita, na perda total das aparencias por parte da dereita tradicional fomentando e xustificando a deterioración das institucións, os golpes de estado “brandos”, o xenocidio de pobos como o palestino ou mesmo guerras que obedecen exclusivamente á política militarista e de confronto promovida pola oligarquía anglosaxoa en defensa do seus intereses de clase xeoestratéxicos, hexemónicos e imperiais [...].

48 aniversario do asasinato de Xosé Ramón Reboiras Noia

Unha delegación da Fundación Moncho Reboiras desprazouse ao cemiterio de Imo (Dodro), para rendirlle tributo ao militante nacionalista neste cuadraxésimo oitavo cabodano do seu asasinato na rúa da Terra, en Ferrol, a mans da policía franquista. Daquelas Reboiras Noia estaba en Ferrol organizando unha célula encamiñada a sentar as bases na cidade departamental do recén creado Sindicato Obreiro Galego (SOG).

Actos conmemorativos polo 47 aniversario do asasinato de Moncho Reboiras

Como todos os anos, este ano 2022 tiveron lugar numerosos actos (Ferrol, Imo, Vigo, …) en lembranza e homenaxe ao compañeiro Xosé Ramón Reboiras Noia, asasinado pola policía franquista, na cidade de Ferrol, o 12 de agosto de 1975. Como todos os anos é habitual, a Fundación Moncho Reboiras depositou un centro floral na tumba de Reboiras no cemiterio de Imo.

O Fórum Soberanista celebra o terceiro seminario internacional en Compostela este 23, 24 e 25 de xullo

As organizacións galegas Fundación Galiza Sempre, Fundación Moncho Reboiras e Fundación Terra e Tempo, son as anfitrioas, xunto coa Fundación Europea Maurice Copeeters.

A Fundación Moncho Reboiras participa na cimeira do Fórum Soberanista en Iruña

O Fórum Soberanista reuniu o 3, 4 e 5 en Iruña a fundacións soberanistas da Galiza, Euskal Herria, Catalunya, Balears, País Valencià, Andalucía e Canarias

O Fòrum Soberanista reúnese en Iruña do 3 ao 5 de xuño

O Fòrum Soberanista, estapazo que recolle máis de 20 fundacións da esquerda soberanista, reúnese en Iruñea o 3,4 e 5 de xuño