Álvaro Cunhal, fillo adoptivo do proletariado

No seguinte texto da autoría de Xurxo Martínez Crespo mergullámonos na biografía dunhas das figuras de maior relevo da esquerda portuguesa. Álvaro Cunhal, quen fóra Secretario Xeral e indiscutíbel lider do Partido Comunista Portugués, coadxuvou a escribir algunhas das máis importantes páxinas da historia do país irmán. O seu infatigábel compromiso militante, como patriota e comunista exemplar, marca o perfil de quen desde a práctica e a teoría fixo importantes achegas ao movemento comunista internacional. Se o PCP foi e segue a ser unha referenza para todos os movementos emancipadores de Europa e do Mundo, en boa parte débese ao contributo incalculábel de Cunhal.

Arredor de José María Mosqueira Manso.

A vida do capitán Mosqueira Manso deixa pequena a de calquera aventureiro do cine. Ictiólogo, cartógrafo, biólogo, historiador, mariño. A Mosqueira Manso debemos a honra, en pleno século XX, de que moitos dos mapas realizados por vez primeira en Venezuela e na República Dominicana levasen a sinatura deste ilustre cormés. Estudoso das tartarugas do Orinoco, o seu traballo verbo as tartarugas arrau (podocnemis expansa) e o descubrimento das tartarugas albinas, hoxe, medio século despois, continúa a ser de gran valía para os estudos destes réptiles.

As outras loitas nacionais alternativas no marco da crise neoliberal.

Ante todo, quero agradecer ao Partido do Traballo de México a invitación para participar deste Seminario Internacional que, debo afirmar, en todas as ocasións anteriores nas que acudín foi enormemente positivo, tanto polo nivel das intervencións, como polo contraste de realidades, ideas e experiencias.

Pronunciamento da CIG ante a agresión militar ao pobo libio.

Ante a situación creada nos últimos días en torno a Libia, país que está a ser obxecto dunha agresión militar promovida por intereses de carácter puramente imperialista, a Executiva Confederal da CIG, reunida na cidade de Compostela hoxe martes 22 de marzo de 2011, quere facer pública a súa valoración do conflito:

Baldaio, a rebeldía teimosa.

No seguinte traballo, da autoría de Manuel Mera, dase conta do histórico proceso mobilizador que tivo lugar en Baldaio na altura do 1977, e que marcou un fito na capacidade de mobilización social do movemento nacional popular galego naquela altura

Pacto da Moncloa: a clase obreira traizoada.

Hai agora algo máis de 33 anos que se asinou, o 25de outubro de 1977, o chamado Pacto da Moncloa, ao que se atribúe a consolidación da transición. Ousexa, que se impedira a ruptura democrática, con todo o que tería significado: república e hexemonía das clases populares, e polo tanto unha clara consolidación dos dereitos sociais e nacionais negados.O pacto social de 1977 está de novo de actualidade,xa que varios medios de información e analistas compararon o recente acordo en materia de pensiónsco da Moncloa, polas súas semellanzas (dado aimportancia da cesión de rendas).

Xosé Sesto, o home que non só vivía de pan.

No seguinte traballo Xurxo Martínez Crespo presenta unha aproximación biográfica de Xosé Sesto, unha figura relevante do noso pobo, desde unha óptica próxima e cálida. Reflíctese no texto non só o perfil de nítido compromiso de Pepe Sesto, senón que tamén se esbozan os principais trazos da compoñente humana do artista, do encadernador.

Galegos na defensa de Bos Aires: o "Tercio de Gallegos" de 1806.

No traballo que a continuación dispoñibilizamos para a súa consulta e descarga en PDF, faise unha aproximación histórica á achega realizada pola diáspora galega na defensa da capital Arxentina fronte os ataques ingleses. Nese marco, sería significada a creación o 17 de setembro de 1806 do “Tercio de Gallegos” formado por 536 homes.

O Directorio Revolucionario Ibérico de Liberación (DRIL).

Cúmprense 50 anos da toma do buque Santa María por parte da organización denominada "Directorio Revolucionario Ibérico de Liberación", mais popularmente coñecida polo seu acrónimo: o DRIL, unha organización que se definía como antifascista e que combatía as ditaduras de Salazar e Franco, en Portugal e no E. Español respectivamente.