Pacto da Moncloa: a clase obreira traizoada.

Hai agora algo máis de 33 anos que se asinou, o 25de outubro de 1977, o chamado Pacto da Moncloa, ao que se atribúe a consolidación da transición. Ousexa, que se impedira a ruptura democrática, con todo o que tería significado: república e hexemonía das clases populares, e polo tanto unha clara consolidación dos dereitos sociais e nacionais negados.O pacto social de 1977 está de novo de actualidade,xa que varios medios de información e analistas compararon o recente acordo en materia de pensiónsco da Moncloa, polas súas semellanzas (dado aimportancia da cesión de rendas).

Xosé Sesto, o home que non só vivía de pan.

No seguinte traballo Xurxo Martínez Crespo presenta unha aproximación biográfica de Xosé Sesto, unha figura relevante do noso pobo, desde unha óptica próxima e cálida. Reflíctese no texto non só o perfil de nítido compromiso de Pepe Sesto, senón que tamén se esbozan os principais trazos da compoñente humana do artista, do encadernador.

Galegos na defensa de Bos Aires: o "Tercio de Gallegos" de 1806.

No traballo que a continuación dispoñibilizamos para a súa consulta e descarga en PDF, faise unha aproximación histórica á achega realizada pola diáspora galega na defensa da capital Arxentina fronte os ataques ingleses. Nese marco, sería significada a creación o 17 de setembro de 1806 do “Tercio de Gallegos” formado por 536 homes.

O Directorio Revolucionario Ibérico de Liberación (DRIL).

Cúmprense 50 anos da toma do buque Santa María por parte da organización denominada "Directorio Revolucionario Ibérico de Liberación", mais popularmente coñecida polo seu acrónimo: o DRIL, unha organización que se definía como antifascista e que combatía as ditaduras de Salazar e Franco, en Portugal e no E. Español respectivamente.

A reforma das pensións.

Estamos ante unha nova entrega desta serie de reformas e recorte de dereitos, promovidas polo capital financeiro e as institucións políticas e financeiras que o serven, e executadas, no ámbito institucional, por aquelas forzas políticas de dereitas ou aquelas outras supostamente de "esquerdas", que levan anos defendendo o modelo capitalista neoliberal como o grande benefactor do desenvolvemento económico e o equilibrio social.

México, a revolución anunciada.

O pasado 20 de novembro cumpriuse un século do inicio da Revolución Mexicana. Unha loita que foi expresión das arelas das clases populares, ateigada de represións e feitos heroicos, sacrificios, e moitas veces retratada nos filmes baixo os tópicos despectivos do imperialismo norteamericano.

Política reivindicativa da CGTP-IN para 2011 (Portugal).

Polo seu interese, a seguir reproducimos o texto do documento POLÍTICA REIVINDICATIVA DA CGTP-IN PARA 2011, aprobado pola central sindical portuguesa e no que se fixan os obxectivos e propostas para o ano vindeiro.

O pós-Lula é Dilma.

Os brasileiros decidiram que depois do Lula querem a continuação e o aprofundamento do seu governo. Preferiram a Dilma – a coordenadora e responsável central pelo desempenho ascendente dos últimos 5 anos do governo, que desemboca no recorde de 83% de apoio e 3% de rejeição – para sucedê-lo.

2021 · Fundación Moncho Reboiras para o estudo e a divulgación da realidade social e sindical na Galiza